Dåbsklude-klubben

Dåbskludeklubben

Vi mødes d. 13.5. - 17.6. kl. 14.30-16.30 i Kirkehuset.

Har du lyst til at være med til at hækle eller strikke dåbsklude, er du velkommen i dåbskludeklubben, som mødes en mandag i måneden kl. 14.30-16.30 i Kirkehuset.
Der er andagt, kaffe og hyggeligt samvær over hækle- og strikkepindene. Kontaktperson: Anna Marie Christensen på tlf. 29 47 48 01.

"I Faderens, Sønnens og Helligåndens navn".
Når præsten under dåben har øst vand på dåbsbarnets hoved tre gange, bliver vandet de fleste steder tørret af med en papirserviet. Men i flere og flere sogne, derunder Herning Sogn, bliver papirservietten som noget nyt erstattet af noget mere vedvarende: Håndstrikkede dåbsklude med kristne symboler. Dåbskluden er en gave til dåbsbarnet, og bliver strikket af frivillige.

Hvilke forudsætninger skal man have for at kunne være med?

Man skal bare kunne strikke eller hækle - og der er masser af plads til nye - bare mød op og vær med. Mænd er også meget velkomne!