Herning Kirkes Drengekor

NY DIRIGENT TIL DRENGEKORET !!!

Med tiltrædelse 1. november:

Det bliver den unge talentfulde korleder Severin Korsgaard, der overtager dirigentstokken fra Charlotte Rowan og stiller sig i spidsen for Herning Kirkes Drengekor. Severin kommer med en solid dirigentuddannelse, gode menneskelige egenskaber, masser af idéer til udvikling og en stor lyst til at blive en del af både kor-familien, Herning Kirkes liv og samarbejdet med de mange aktører i og omkring kirken og koret. Vi er fulde af glad forventning til samarbejdet og ser frem til at kunne byde Severin velkommen.

Mere info om koret:

Herning Kirkes Drengekor blev stiftet i 1949 og er dermed et af Danmarks ældste drenge- mandskor.

Koret består af omkring 50 drenge og unge mænd, der næsten alle har været medlem af koret, siden de som 8-9-årige blev optaget i korets forskole. Alle medlemmer af Herning Kirkes Drengekor modtager undervisning i solosang og hørelære på Den Jyske Sangskole.

Herning Kirkes Drengekor synger til gudstjenesterne i Herning Kirke. Derudover har koret en omfattende koncertvirksomhed, og har i de senere år blandt andet givet koncerter i USA, England, Skotland, Polen, Ungarn, Finland, Tyskland, Frankrig, på Færøerne og Island, samt i utallige danske kirker.

Koret, der har arbejdet sammen med dirigenter som Sir David Willcocks, John Hiccocks, Miltiades Caridis og Sir Christopher Robinson, har indspillet adskillige CD'er og er sammen med Mads Bille portrætteret i Anne Moulvads dokumentarfilm 'En Stemme for livet'.

Læs mere på korets www.herningkirkesdrengekor.dk

CD'er med Herning Kirkes Drengekor samt DVD'en 'En stemme for livet' kan købes
ved henvendelse på kirkekontoret.

Målsætninger for koncerter i Herning Kirke:
Koncerterne skal indeholde kirkemusik. Rygraden i koncerterne skal være koncerter, som relaterer til de store kirkelige højtider advent, jul, påske og pinse. Kirkens drengekor og organister er hovedaktører i koncertrækkerne. Herning Kirke skal gerne indgå forskelligt samarbejde med institutioner i Herning by, fx med Cityforeningen, Musikskolen, Kommunen, Hjerteforeningen, Amnesty International, Herning Gymnasium, FOF, Den Jyske Sangskole, MidtVest Pigekor o.a.. Disse lokale kræfter optræder ulønnet i kirken. Men kirkens rum og faciliteter må stilles de ovennævnte institutioner til rådighed til de ønskede arrangementer, dog altid efter godkendt ansøgning til menighedsrådet. Desuden skal kirken hvert år have besøg af kunstnere og kor med international gennemslagskraft.